Napary na stres i zmęczenie

width=300Nie ma nic przyjemniejszego niż filiżanka gorącej herbaty po ciężkim dniu. Odpowiednio dobrane zioła pomogą złagodzić stres, chandrę i ułatwią zasypianie.

  • Napar uspokajająco-rozluźniający

2 łyżki suszonych kwiatów lipy zalewamy szklanką wrzątku i odstawiamy pod przykryciem na 15 minut. Pijemy po kolacji i przed samym snem po pół filiżanki. Napar z lipy działa uspokajająco, wzmacnia też układ krążenia.

  • Napar przy przemęczeniu umysłowym i fizycznym

Łyżkę mieszanki: ziele dziurawca kwiat nawłoci, kwiat krwawnika i dziewanny zalewamy szklanką wrzątku i parzymy pod przykryciem kilka minut. Pijemy 1 szklankę 3 razy dziennie przez maksymalnie 6 tygodni. Napar z tych ziół poprawi nastrój i krążenie, ukoi nerwy, wzmocni i wyleczy stany zapalne w organizmie oraz oczyści nerki.

  • Napar łagodzący pobudzenie nerwowe

2 łyżki ziół: korzeń kozłka, ziele serdecznika, liść melisy i mięty zalewamy w termosie 2 szklankami wrzątku. Zakręcony termos odstawiamy na godzinę. Pijemy 1 szklankę 2 razy dziennie po jedzeniu.
[przypisy: wyszukiwarka skierowań do sanatorium, laryngolog poznań nfz, stomatolog ursynów ]